گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

یافته جدید محققان در خصوص تاثیر مخرب ویروس کرونا بر مغز

علائم جدیدی که در بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ مشاهده شده است از تاثیر ویروس کرونا بر عملکرد مغز و دستگاه عصبی انسان حکایت دارد.

پزشکان هنگام معاینه و معالجه بیماران در نیویورک که شاخص‌‌ترین ایالت آمریکا از حیث آلودگی به ویروس کرونا و شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ به حساب می‌آید جدا از تب،‌ سرفه،‌ بدن درد و تنگی نفس نشانه‌های جدیدی از تاثیر مخرب ویروس کرونا بر سلامت انسان‌ها یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز و سیستم عصبی بیماران نیز به نوعی درگیر این بیماری می‌شوند.

از جمله مشخصه‌های این یافته جدید ابتلا به نوعی گیجی،‌ فراموشی و حتی تشنج ناشی از فشار عصبی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است که موارد متعدد آن در ایالت نیویورک مشاهده شده است؛ به نحوی که برخی بیماران حتی نمی‌دانند کجا هستند و برای چه در بیمارستان به سر می‌برند یا اینکه هم اکنون در چه سالی هستیم.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این علائم در اغلب موارد به کمبود اکسیژن در خون ربط داده می‌شود اما مشاهده شده که این اختلال حافظه در برخی از بیماران با توجه به سطح درگیری ریوی با ویروس چندان تناسبی ندارد.

جنیفر فرونترا،‌ متخصص مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاهی لانگون در بروکلین،‌ یکی از بخش‌های قدیمی شهر نیویورک معتقد است که با توجه به یافته‌های جدید،‌ مسئله درگیر شدن مغز و سیستم عصبی هنگام ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا هم اکنون به صورت جدی در دست بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ بیمار کرونایی جان باختند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفته است در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کیانوش جهان‌پور که روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین آمار رسمی و روزانه کرونا در ایران را ارائه می‌داد، گفت با احتساب این تعداد از قربانیان، تعداد کل جان‌باختگان ناشی از کرونا به ۵۱۱۸ نفر رسیده است.

او همچنین از شناسایی ۱۳۴۳ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت تعداد کل مبتلایان به ۸۲۲۱۱ نفر رسیده است.

آقای جهان‌پور همچنین از بهبودی ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران خبر داد و گفت ۳۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در «وضعیت شدید» این بیماری قرار دارند.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در حالی اعلام می‌شود که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز ۳۱ فروردین گفته است بر اساس برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس و «نظرات متخصصان»، آمار ابتلا به کرونا در ایران «بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است».

روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، با اعلام این که امکان برآورد دقیق همه مبتلایان به ویروس کرونا در هیج کشوری نیست، گفت: «این که چندین برابر آمار اعلام‌شده، مرگ [ناشی از کرونا] داریم، قطعاً درست است.»

پیش از این مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی با انتشار گزارشی اعلام کرد که آمار واقعی تعداد افراد جان‌باخته حدود دو برابر و آمار مبتلایان بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۵۰۳۱ نفر به علت بیماری کرونا جان باخته و بیش از ۸۰ هزار نفر مبتلا شده‌اند.

اگر گزارش مرکز پژوهش‌ها را معیار قرار بدهیم، تعداد واقعی جان‌باختگان به بیش از ۱۰ هزار نفر و تعداد افراد مبتلا شده بین ۶۴۰ تا ۸۰۰ هزار نفر خواهد بود.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران از ۸۰ هزار نفر فراتر رفت

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه از افزایش بیماران مبتلا به کرونا به بیش از ۸۰ هزار نفر خبر داد.

کیانوش جهانپور که روز شنبه، ۳۰ فروردین، به روال معمول روزهای گذشته، اخبار و آمار مربوط به کرونا را اعلام می‌کرد، گفت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷۴ بیمار جدید شناسایی شده است.

بدین ترتیب تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا طبق آمار رسمی وزارت بهداشت به ۸۰۸۶۸ نفر رسیده است.

او همچنین خبر داد که در طول این ۲۴ ساعت، ۷۳ بیمار دیگر جان خود را از دست داده‌اند و تعداد کل قربانیان به ۵۰۳۱ نفر رسیده است.

امکان بخشودگی جرایم مالیاتی در ایران

جهانگیری در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد خواستار بررسی بخشودگی 100 درصدی جرائم مالیاتی در شرایط بیماری کرونا شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور ایران پیرو درخواست غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران در مورد بخشودگی 100 درصدی جرائم موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به واسطه خسارت‌های وسیع وارد شده بر کسب‌وکارها ناشی از شیوع بیماری کرونا، از وزیر اقتصاد خواست تا این درخواست را بررسی کرده، اقدامات لازم را انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.

لازم به ذکر است، در روز 24 فروردین رییس اتاق ایران در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور در راستای رفع مشکلات فعالان اقتصادی با توجه به خسارت‌های وارد آمده بر کسب‌وکارها به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تعداد قابل‌توجهی از کارخانه‌ها، شرکت‌ها و صنوف مختلف، درخواست کرد تا مراتبی اتخاذ شود و 100 درصد جرائم موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مواد 169، 190، 193، 197، 199 و 272 قانون مالیات‌های مستقیم و مواد 22 و 23 قانون مالیات بر ارزش افزوده مقامیان حقیقی و حقوقی که تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود اقدام می‌کنند به عنوان مؤدی خوش‌حساب بخشیده شود.


محمود شهریاری را آزاد کنید،هشدار دادن و آگاه کردن مردم جرم نیست

محمود شهریاری مجری پیشین رادیو و تلویزیون، سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ، به دلیل ” انتشار شایعات و اخبار دروغ در فضای مجازی” در پیوند با گسترش ویروس کرونا و خیز فزاینده بی کاری در آینده بازداشت شد.
ایشان چند وقتی است که در کلیپ های خود، درباره نابسامانی ها و دشواری های دامن گیر مردم ایران هشدار می دهند بویژه درباره ویروس کرونا و پنهان کاری های حکومت اسلامی در این باره ،که اکنون با ندانم کاری های سرپرستان جمهوری اسلامی و پشتیبانی نکردن این حکومت از کارگاه ها و کارخانه جات و کارگران که بخشی از اصول این حکومت ضد کارگری است ، بیکاری و دشواری های مالی و تهیدستی مردم را بسیار افزایش یافته و مردم را گرفتار از پیش کرده است.
#محمود_شهریاری
#زندانی_سیاسی #زندانی_کیانی