گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

افزایش قیمت افسارگسیخته تخم مرغ

 

ادامه روند افسارگسیخته قیمت تخم‌مرغ مانند سایر اقلام خوراکی هم‌چنان سیر صعودی طی می‌کند و تخم‌مرغ نیز در جمهوری اسلامی تبدیل به یک غذای لاکچری شده است.

روزنامه جهان صنعت ۳۱شهریور، با هشدار به پیامدهای گرانی و افزایش تخم‌مرغ با بیان این‌که «نظر می‌رسد که این روند بدون توقف ادامه دارد» نوشت:
در فروشگاههای آنلاین قیمت بسته ۲۰عددی تخم‌مرغ به ۷۰هزار تومان رسیده است. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که این روند بدون توقف ادامه دارد. این در حالی است که از ماه‌ها قبل مرغداران و فعالان بازار این کالا با توجه به مشکلات تولید و شرایط بازار، نسبت به افزایش قیمت آن هشدار داده بودند...

... تولیدکنندگان می‌گویند تمام مؤلفه‌های تولید افزایش داشته و دولت کرایه حمل ونقل را ۳۱درصد، حقوق کارگران را ۴۰درصد و نرخ هر کیلو گرم ذرت و سویا را ۴۰درصد افزایش داده است.

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ اتفاقی یک‌شبه نیست. از سال گذشته هشدارهای لازم را در این خصوص به مسئولان مربوطه دادیم. ولی تعلل در رسیدگی به آنها منجر به این شد که تخم‌مرغ با قیمت‌های بالا به دست مصرف‌کنندگان برسد.

نازنین بنیادی در حمایت از هنرمند جوان ایرانی: در کنار توماج صالحی و صدای آزادی‌خواهی او می‌ایستم

نازنین بنیادی در حمایت از هنرمند جوان ایرانی: در کنار توماج صالحی و صدای آزادی‌خواهی او می‌ایستم

 نازنین بنیادی بازیگر مشهور ایرانی - آمریکایی در گفتگو با صدای آمریکا در حمایت از تورج صالحی هنرمند جوان و آزادیخواه ایران گفت : «توماج صالحی باید فورا آزاد شود. هنرمندان در موقعیتی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با مردم هستند و جمهوری اسلامی به وضوح از این قدرت تهدید می‌شود. من در کنار توماج و همه کسانی هستم که شجاعانه همه چیز را برای یک ایران آزاد به خطر می‌اندازند.»

گفتنی است، خانم بنیادی این گفتگو را در توییتر خود منعکس کرده است. 

نازنین بنیادی هنرپیشه مشهور ایرانی - آمریکایی است که در بسیاری از فیلمهای جذاب در سینمای هالیوود ایفای نقش کرده است. 

 یکی از بهترین بازی های وی در سریال «Homeland» است که از خود بازی بسیار زیبایی به جای گذاشته است. 

توماج صالحی دیشب با قید‌ وثیقه آزاد شد. 


شاهد شکنجه شهید «نوید افکاری» به طرز مشکوکی در زندان جان باخت

 شاهد شکنجه شهید «نوید افکاری» به طرز مشکوکی در زندان جان باخت

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، شاهین ناصری شاهد شکنجه شهید نوید افکاری در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ، به طرز مشکوکی جان باخته است.

بنابراین گزارش، برادر شاهین ناصری مرگ او را تایید کرده است.

پیشتر شاهین ناصری در شهادت‌نامه‌ای چهار ورقه‌ای که از سوی یکی از اعضای کمیته دفاع از زندانیان انتشار یافت، نوشته بود که نوید افکاری را "هنگام شکنجه" توسط سرکوبگران جمهوری اسلامی مشاهده کرده است.

طبق این اسناد آقای ناصری در اداره آگاهی شیراز، صدای فریاد نوید افکاری را شنیده و صحنه ضرب‌وشتم وی به دست دو گماشتگان لباس شخصی را به چشم خود دیده بود.

لازم به ذکر است که بازپرس شاهین ناصری را پس از افشاگریش تهدید کرده بود که «ذوب میشی» و حالا به خانواده‌اش خبر داده‌اند شاهین در زندان مرده است!

ادامه دادگاه حمید نوری در پرونده اعدام‌های ۶۷؛ روایت یک شاهد دیگر از هیات مرگ

در ادامه جلسه دادگاه حمید نوری در استکهلم سوئد، روز دوشنبه ۲۹ شهریور ماه، مسعود اشرف سمنانی، یک شاهد عینی، گفت که بدون چشم‌بند، حسینعلی نیری، مرتضی اشراقی و اسماعیل شوشتری را در هیات مرگ دیده است.

آقای اشرف سمنانی در جلسه محاکمه حمید نوری به‌ اتهام مشارکت در اعدام‌ چند هزار زندانی سیاسی ایران در سال ۱۳۶۷، گفت در جریان مصاحبه تلویزیونی که شرط آزادی بود ناصریان (محمد مقیسه) و حمید عباسی (حمید نوری) را بدون چشم‌بند دیده است.

مسعود اشرف سمنانی که در سال ۱۳۶۲ به اتهام «هواداری از سازمان مجاهدین خلق، شرکت در تظاهرات ۳۰ خرداد ۶۰ و کمک مالی به سازمان تا پیش از ۳۰ خرداد ۶۰» به هفت سال زندان محکوم شده بود و بهمن ۱۳۶۶ از زندان اوین به زندان گوهردشت منتقل شد، در دادگاه شهادت داد که حمید عباسی (حمید نوری) را در راهروی مرگ دیده است.

حمید نوری متهم است که در مقام دادیار پیشین زندان گوهردشت کرج در اعدام‌های دسته‌جمعی زندانیان سیاسی مشارکت داشته است؛ اتهامی که خود آن را رد می‌کند. او روز ۱۸ آبان ۹۸ با یک پرواز مستقیم از ایران وارد فرودگاه استکهلم شد و بلافاصله دستگیر شد.

مسعود اشرف سمنانی که اکنون در سوئد زندگی می‌کند گفت که «ناصریان (محمد مقیسه) و حمید عباسی (حمید نوری) می‌رفتند و بچه‌ها را می‌آوردند پیش هیات. از اتاق می‌آوردندشان بیرون، به سلول برشان می‌گرداندند، می‌رفتند به سمت حسینیه و شاید بچه‌هایی را از جاهای دیگر هم می‌آوردند. من درباره مقصد آن‌ها و جایی که می‌رفتند نمی‌توانم با اطمینان بگویم اما این اتفاق‌ها در راهروی مرگ در جریان بود».

او از حضور ناصریان (محمد مقیسه) و حمید عباسی (حمید نوری) در آغاز سال ۶۷ در بندهای زندان روایت کرد که «گفتند ما چه باید بکنیم و چه نباید بکنیم. گفتند ورزش دسته‌جمعی نکنید، نماز جماعت نخوانید. این‌ها را ناصریان می‌گفت و من یادم نمی‌آید حمید عباسی چیزی گفته باشد. البته بچه‌هایی که برای تنبیه می‌بردند، می‌گفتند حمید عباسی برای تنبیه آنان عمل می‌کرده».

۱۱ روز بازداشت برای خبرنگاری که خبر قتل یک کودک‌همسر به‌دست شوهر روحانی‌اش را منتشر کرد



۱۱ روز بازداشت برای خبرنگاری که خبر قتل یک کودک‌همسر به‌دست شوهر روحانی‌اش را منتشر کرد
مبینا سوری، نوجوان ۱۶ ساله لرستانی که به دست شوهر و خانواده‌اش کشته شد
مبینا سوری، نوجوان ۱۶ ساله لرستانی که به دست شوهر و خانواده‌اش کشته شد

خبرنگاری که چند هفته قبل خبر قتل یک کودک‌همسر به‌دست شوهر روحانی‌اش در لرستان را منتشر کرده بود، ۱۱ روز در بازداشت به‌سر برده و در حال حاضر با قرار کفالت آزاد شده است.

به گزارش روزنامه همدلی در روز دوشنبه، ۲۹ شهریور، سینا قلندری از خبرنگاران محلی لرستان که خبر قتل مبینا سوری، نوجوان ۱۶ ساله‌ای را که به دلایل «ناموسی» توسط شوهر و اعضای خانواده‌اش به قتل رسیده بود اطلاع‌رسانی کرده بود، با شکایت خانواده مقتول و متهمان پرونده بازداشت و ۱۱ روز را در حبس به‌سر برده است.

آقای قلندری گفته است که خبر قتل مبینا سوری، ده روز پیش از رسانه‌‌ای شدن به دست او رسیده بوده، اما با توجه به «شرایط منطقه‌‌ای» تا اطمینان یافتن از جزئیات از انتشار آن خودداری کرده بود، اما پس از انتشار اخبار نادرست در این باره اقدام به انتشار خبر درست کرده است.

به گفته این خبرنگار، پس از انتشار خبر واقعی، پلیس فتا با «برخورد بسیار امنیتی و تند» او را بازداشت و وسایل شخصی او از جمله تلفن همراهش را ضبط کرد.

آقای قلندری در ادامه گفته است که یک روز پس از تبرئه از سوی دادیار و آزاد شدن با قرار کفالت، وقتی برای تحویل وسایل شخصی‌اش به دادسرا رفته به شکل اتفاقی با دادستان مواجه شده و او با عتاب انتشار این خبر را «نادرست» خوانده و به دادیار پرونده دستور داده که «او را جوری تنبیه‌ کنند که دیگر چنین اخباری را منتشر نکند».

این خبرنگار با اشاره به انتقالش به زندان مرکزی خرم‌آباد و بازداشت ۱۱ روزه‌اش گفته است که با وجود شرایط جسمی نامناسب و خون‌ریزی معده به دلیل استرس زیاد، از دادن دارو به او خودداری شده تا جایی که بلافاصله پس از آزادی، در بیمارستان بستری شده است.

سینا قلندری با اشاره به این که در مورد او «تفهیم اتهامی» صورت نگرفته و بازداشت او صرفا با دستور دادستان بوده گفته است که در اعتراض به این شرایط در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

این خبرنگار با اشاره به این که از جمله «بهانه‌هایی» که برای بازداشت او برشمرده شده، احتمال قتل او از سوی خانواده مقتول بوده، گفته است: «من نمی‌دانم اگر کسی تهدید به مرگ شود، برای حفاظت، او را بازداشت می‌کنند یا فردی که اقدام به تهدید کرده است».

آقای قلندری درباره آخرین وضعیت پرونده خود نیز گفته است که این پرونده به شکل ویژه از دادسرا به دادگاه فرستاده شده و او در حال حاضر با قرار کفالت آزاد است.

بازداشت خبرنگاران از سوی مسئولان جمهوری اسلامی به دلیل گزارش کردن واقعیت‌ها مسبوق به سابقه است.