گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

حمله اسرائیل به اتاق عملیات سپاه در سوریه و پنج سپاه پاسداران ایرانی کشته شدند

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، در جدیدترین موج ضربات اسرائیلی که شامگاه دوشنبه به وقوع پیوست، سایت‌های نیروهای رژیم سوریه و شبه‌نظامیان ایرانی در پایتخت دمشق هدف موشک قرار گرفت که در این حملات یک فرمانده نظامی ایرانی نیز در پی حمله به اتاق عملیات مشترک سپاه و حزب‌الله کشته شده است.

بر اساس این گزارش صدای انفجارهای شدید همزمان با شلیک پدافند هوایی رژیم سوریه به گوش رسید.

همچنین خبرهایی درباره کشته شدن یک فرمانده نظامی ایرانی که به احتمال قوی از نیروهای سپاه پاسداران در پی حملات اسرائیل به سوریه، دریافت شد.

به گزارش برخی منابع: «یورش اسرائیل یک اتاق عملیات نظامیان ایرانی و شبه‌نظامیان حزب‌الله را در سوریه هدف قرار داد.»

در همین حال، ساکنان محلی از شنیدن انفجارهای بسیار شدید در پایتخت دمشق خبر دادند.

همچنین رسانه های وابسته به رژیم سوریه ویدئویی از لحظه شلیک پدافند هوای در دمشق پخش کردند.

منابع دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که انفجارها آنقدر شدید بود که منجر به وارد شدن خسارت‌های مادی به خانه‌های شهروندان دور از محل انفجارها شده است.

قابل توجه است که اسرائیل به تازگی چندین حمله به مواضع ایران و شبه‌نظامیان وابسته را در سوریه آغاز کرده بود که آخرین آن در ژوئن گذشته صورت گرفت و طی آن بمباران‌های اسرائیلی مناطقی را در شرق و جنوب شرقی این کشور هدف قرار داد.

بحران قیمت ها ، قیمت های بالا و کاهش مداوم برق در کشور ما مسخره شده است

بحران قیمت ها ، قیمت های بالا و کاهش مداوم برق در کشور ما مسخره  شده است⁦
صحبت در مورد بحران قیمت ها و قیمت های بالا همیشه داغترین روزنامه ها به ویژه در روزهای اخیر و با موضوع هزینه های ناشایست است.
 "جهان ساخته" عنوان اصلی را در صفحه اول خود عنوان کرد و عنوان آن یک کلمه واحد بود که کلمه "بالا" است و این روزنامه خاطرنشان کرد که ارز ملی در شرایط فعلی از بین رفته است ، و خاطرنشان کرد: دلار از قیمت 26 هزار تومان فراتر رفته است. "استار سوبوه" درباره "دلایل افزایش ارزهای سخت" نوشت و عنوان "سکوت" با عنوان "بازارها در کما" منتشر شد ، در حالی که دولت "ایران" نوشت: "جوشاندن در بازارها" ، و از "اکونومیست مایلی" پرسید: "آیا بانک مرکزی را رها کرده است. بازار؟".

در یک زمینه جداگانه ، روزنامه "Subuh Amroz" احتمال قطع برق در تابستان را عنوان کرد و با عنوان "پتانسیل قطع برق" عنوان کرد ، به گفته سخنگوی برق ، 14 استان در ایران از نظر مصرف برق در وضعیت قرمز قرار دارند و این بدان معنی است که استفاده از این استان ها بیشتر است. این روزنامه از درصد مشخص شده با حداقل 10 درصد در حداقل استفاده می کند و نرخ مصرف برق را کاهش می دهد در غیر این صورت قطع این کار در آینده است.

به طور منطقه ای ، برخی از روزنامه ها بر تحرکات عراق و نقش نخست وزیر جدید آنها ، مصطفی ال کاظمی ، به عنوان واسطه بین ایران و عربستان سعودی ، تأکید می کنند ، این همزمان با سفر ظریف به بغداد بود و "آرمان ملی" عنوان اصلی خود را با عنوان "ال کاظمی واسطه ای برای بهبود روابط تهران و ریاض" نوشت. مراحل آل کاظمی مثبت است و شانس موفقیت وی از طریق میانجی گری بسیار زیاد است.

‏‎روحانی: ابتلای 25 میلیون ایرانی به ‎کرونا 35 میلیون نفر دیگر در معرض بیماری هنوز به ایمنی جمعی نرسیده ایم

رییس جمهوری گفت: راهی جز اینکه دست به دست دهیم و زنجیره ابتلا به کرونا را قطع کنیم، وجود ندارد تا بتوانیم شرایط را برای کشور و ساماندهی محیط بهداشتی و فعالیت‌های مورد نیاز آماده کنیم.

به گزارش عصرایران به نقل از ایرنا، حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پنج ماه است که با این ویروس خطرناک مواجه هستیم و البته همچنان نگرانی در داخل کشور و در سطح جهان ادامه دارد،زیرا هنوز قدم‌های دیگری پیش روی ما قرار دارد که باید برداریم.

وی گفت: بارها تاکید شده است شرایط ما داروی قطعی برای این بیماری هنوز وجود ندارد، واکسن وجود ندارد و هنوز به ایمنی جمعی در برابر این بیماری نرسیده‌ایم.

رییس جمهوری با اشاره به گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق این گزارش تخمین بر این است که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به حدود ۱۴ هزار نفر هم جان خود را ازدست داده اند؛ در مدت ۱۵۰ روز گذشته بیش از ۲۰۰ هزار در این بیمارستان‌ها بستری بودند.

روحانی افزود: در این گزارش آمده است که ما باید این احتمال را بدهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا به این ویروس خواهند بود که نکته بسیار مهمی است. اگر این گزارش مبنا باشد که ۲۵ میلیون عبور کردند و بقیه جمعیت حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا در ماه‌های آینده خواهند بود. در همین گزارش پیش‌بینی شده است که تعداد بستری‌هایی که در آینده خواهیم داشت حدود ۲ برابر تعدادی است که در ۱۵۰ روز گذشته شاهد بودیم.

مرگ چهار نفر در حوادث جوی در استان‌های شمالی ایران

مرگ چهار نفر در حوادث جوی در استان‌های شمالی ایران

خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ چهار نفر در حوادث جوی در استان‌های شمالی ایران خبر داد.

به گفته مهدی ولی‌پور، در روزهای اخیر ۱۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند.

سیل به مرگ چهار نفر در شهرهای آمل و تالش و اردبیل منجر شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران: دعا کنیم زلزله در تهران نیاید/۱۰ میلیون تهرانی تحت تاثیر زلزله ۷ ریشتری


رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواستار حفظ و آماده سازی باندهای فرودگاهی دوشان تپه و قلعه مرغی در هنگام بحران شد تا درکنار مهرآباد فعال باشند.

اسماعیل نجار در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: هرچه از مسئولیت ما می‌گذرد و با چیزهایی که متوجه می شویم نگرانی‌های ما بیشتر می شود. در گزارشهایی که برای ما نوشته می شود در پایان گزارش تاکید می شود که هر لحظه باید آماده بود، پس هیچگاه نباید آمادگی در برابر زلزله را فراموش کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی‌ها در مورد وضعیت زلزله در تهران گفت: طبق گزارش‌هایی که به ما دادند با تمام اقدامات انجام شده، تنها ۱۸.۸ درصد آمادگی در تهران وجود دارد، اما نکته دیگر که وجود دارد این است که آیا مثلا ظرفیت برای تردد آمبولانس‌ها وجود دارد که حالا بخواهند اینها تردد کنند؟.

نجار با بیان اینکه۳۰ استان کشور را معین استان تهران قرار داده‌ایم، گفت: دیروز هم به صورت ویدیو کنفرانس جلسه‌ای در این خصوص داشتیم. به شکل معکوس مناطق شهر تهران هم معین استانهای مختلف کشور هستند و انصافا مناطق تهران در زلزله و حوادث مختلف نظیر سیل نقش موثری داشتند. انتظار این است که هماهنگی استان‌های معین با مناطق شهرداری تهران بیشتر باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: من همواره این نکات را در ارتباط با تهران عرض کرده‌ام و گفته ام که اولا دعا کنید تهران زلزله نیاید. این حرف مورد تمسخر هم قرار گرفته و حتی آرم سازمان را برداشتند و جای ارتعاش علامت دعا گذاشتند که نجار فلان حرف را زد. حتی روزنامه‌ای هم ما را مسخره کرده بود که من با مدیرمسئولش صحبت کردم و او هم گفت ما در یک جامعه اسلامی دعا می‌کنیم. اولین کار ما باید دعا باشد، اما معنایش این نیست که کار دیگری نکنیم، بعدش هم باید تلاش کنیم که آمادگی مردم را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به زلزله ملارد گفت: در آن زلزله شما دیدید که رفتار مردم مناسب نبود. تهران قفل شد در حالی که هیچ ریزش آواری رخ نداده بود. خود من دو ساعت و نیم در از نارمک تا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ترافیک بودم. اینها جزو مواردی است که باید اصلاح شود