گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

امارات خود به تنهایی و جداگانه به دنبال راه حلی برای مسئله فلسطین!

مسئله فلسطین به مسئله‌ای پیچیده و تقریبا غیرقابل حل تبدیل شده است. همه راه حل‌های سیاسی کنونی برای این مسئله موفقیت‌آمیز نبوده‌اند، بنا براین امارات خود به تنهایی و جداگانه به دنبال راه حلی برای این مسئله بود و با تفکیک دو موضوع فلسطین – اسرائیل و امارات – اسرائیل از یکدیگر توانست با طرف اسرائیلی به چارچوبی برای حل مسائل موجود در رابطه دوجانبه رسد.

چرا امارات امضای معاهده صلح با اسرائیل؟

امارات مشکل در رابطه با اسرائیل را حل کرد ولى در بخش رابطه فلسطین – اسرائیل همچنان از طرف فلسطینی حمایت می‌کند و این دو، تناقضی باهم ندارند. همانطور که ایران و بریتانیا باهم رابطه دارند و یکدیگر را به رسمیت می‌شناسند اما ایران در موضوعات بسیاری، منتقد و مخالف اقدامات بریتانیاست.

وقتی جامعه اسلامی می‌توانند بالاترین سطح رابطه سیاسی اقتصادی را با چین داشته باشند در حالی که دولت چین، مسلمانان چینی ایغور را تحت برنامه‌های محوسازی هویت اسلامی قرار می‌دهد؛ آنها را در اردوگاه‌های تحمیلی و اجباری قرار می‌دهد و حقوق و آزادی‌ها و هویت نژادی – دینی آن را مورد هدف قرار می‌دهد.

وقتی می‌توان با هند بالاترین رابطه سیاسی اقتصادی را داشته اشت در حالی که دولت این کشور حقوق مسلمانان منطقه کشمیر را نقض می‌کند و آنها را تحت آزار قرار می‌دهد.

این توافق، راه را برای سفر و سرمایه‌گذاری امارات به اسرائیل و فلسطین باز خواهد کرد. در این حال ارتباط امارات با فلسطینی‌ها و عرب‌های اسرائیل که همان فلسطینیان دارای شناسنامه اسرائیلی هستند باز خواهد شد و این موضوع تاثیر مثبتی بر وضعیت فلسطین خواهد بود.

اسرائیل برنامه خود را برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به حالت تعلیق درمی آورد

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ، أنور قرقاش تأیید کرد که انعقاد توافق عادی سازی با اسرائیل برای نجات راه حل دو کشور و “خرید وقت” برای از سرگیری مذاکرات بین تل آویو و فلسطینی ها لازم است.

قرقاش گفت: “در تماس های ما با بسیاری از پایتخت های عربی و اروپایی ، موضوع الحاق کرانه باختری مانند بمب زمانی بود، به همین دلیل ما آن را از تائوئیسم خارج کردیم.”

برجسته ترین اعلامیه ها درباره محتوای توافقنامه اماراتی و اسرائیلی:

اسرائیل برنامه خود را برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری اشغالی به حالت تعلیق درمی آورد
امارات متحده عربی روابط کامل دیپلماتیک با اسرائیل را حفظ می کند
تبادل سرمایه گذاری بین دو کشور
امضای توافق نامه های دو جانبه در زمینه های آموزش ، تجارت ، گردشگری و امنیت

وزارت بهداشت: برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته مطلقا ممنوع است


وزارت بهداشت: رگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته مطلقا ممنوع است/ ابلاغ پروتکل‌های سختگیرانه برای برگزاری کنکور سراسریمعاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به آغاز سیر نزولی کرونا در کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: برای برگزاری کنکور پروتکل‌های سختگیرانه به وزارت علوم ابلاغ شده و حدود ‌7000 نفر از همکاران ما برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها آماده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در نشست خبری ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران، با تشکر از مردم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: خوشبختانه در سطح کشور روزبروز شاهد هستیم که رعایت پروتکل‌ها به خوبی انجام می‌شود و میزان استفاده از ماسک در کشور روند قابل قبولی دارد، اما ما هنوز انتظار داریم که بیشتر شود. از مردم خواهش می‌کنیم که به‌ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی بسیار مراقب باشند. یادمان باشد که هم استفاده از ماسک مهم است و هم فاصله‌گذاری، هر دو باید باهم انجام شوند.

آغاز روند نزولی کرونا در کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی افزود: هفته‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم. روند بیماری در کشور خیزی برداشت و میزان بیماری و بستری در بیمارستان‌ها و مرگ و میر افزایش یافت. با تلاش همکارانم در سراسر کشور و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد که خوشبختانه این شیب صعودی و خیز بیماری دارد سیر نزولی طی می‌کند که امیدوارم ادامه یابد.

به گفته رییسی، طبق آخرین بررسی‌هایی که انجام دادیم میزان بستری در بیمارستان‌ها در استان‌های مختلف در حال کاهش است. البته به این معنا نیست که وضعیت‌مان خوب و سفید شده است، بلکه ثابت شده است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی گرفتن ویروس، ارتباط مستقیمی با میزان و روند بیماری در سطح کشور دارد. هرچه بیشتر پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری را رعایت کنیم، قطعا میزان مبتلا و بستری در بیمارستان‌ها و بعد از آن میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد. دو هفته بعد از رعایت پروتکل‌ها، سیر نزولی رخ می‌دهد.‌ در حالیکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، دو هفته بعد شاهد خیز بیماری خواهیم بود که یک هفته بعد از آن بستری در بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد و یک ماه بعد هم میزان مرگ و میر بالا می‌رود. بنابراین بعد از اینکه دو تا سه هفته پروتکل‌ها را رعایت کنیم، اثر آن را می‌بینیم.

ابلاغ پروتکل‌های سختگیرانه برای برگزاری کنکور سراسری

رییسی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها توسط مردم باعث شد که اثر آن را ببینیم و روند بستری در بیمارستان‌ها سیر ملایم‌تری را طی می‌کند و البته هنوز برخی استان‌ها بسیار درگیر هستند، گفت: در عین حال کنکور و ماه محرم را پیش رو داریم. برای برگزاری کنکور پروتکل‌های سختگیرانه به وزارت علوم ابلاغ شده و حدود ‌7000 نفر از همکاران ما برای نظارت بر اجرای پروتکل‌ها آماده‌اند. امروز با روسای دانشگاه‌های سراسر کشور جلسه داشتیم و این افراد را توجیه و هماهنگ کردیم.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه انشالله شاهد کنکور ایمنی خواهیم بود، گفت: خانواده‌ها با اطمینان و خیال راحت باشند. باید دانش‌آموزان را از نظر روحی و روانی حمایت کنید تا با خیال راحت در کنکور حاضر شوند. اتفاقا مهم‌ترین نگرانی ما تجمع والدین پشت در مراکز برگزاری کنکور است که نباید اتفاق بیفتد.

برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته مطلقا ممنوع

وی با اشاره به وضعیت برگزاری مراسم محرم نیز گفت: انشالله مراسم‌هایی برگزار خواهد شد و این بزرگداشت انجام می‌شود، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی. تاکید می‌کنم که برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته مطلقا ممنوع است. این را رعایت کنید. اگر کوچکترین غفلتی انجام شود، آرامش نسبی که در کشور ایجاد شده از بین می‌رود و شاهد خیز بیماری و افزایش مرگ و میر خواهیم بود.

خواهش می‌کنم که به دقت پروتکل‌ها را اجرا کنند و طرح «هر خانه - یک حسینیه» را اجرا کنیم و هر کس در خانه خودش پای تلوزیون بنشیند و در خانه عزاداری کنند. باید این جمله مد نظرمان باشد که اگر ما باعث شویم که یکی از عاشقان امام حسین(ع) تب کند، ما مقصریم. باید همه دست در دست هم دهیم که کمتریم میزان بیماری را داشته باشیم.

رییسی همچنین اظهار کرد: فصل پاییز و سرما ممکن است بیماری آنفلوآنزا هم اضافه شود و به همین دلیل باید به نحوی عمل کنیم که رعایت فاصله‌گذاری و شستن دست به صورت یک سبک زندگی شود.

امروز سالمرگ سیمین بهبهانی است


سیمین بهبهانی را به خاطر سرودن غزل فارسی در وزن های بی سابقه «نیمای غزل» می خوانند. او کسی است که توانست غزل فارسی را روزآمد کند و بسیاری از شاعران بزرگ غزل نویس از جمله حسین منزوی، رهرو طرز غزل نویسی نوین بهبهانی هستند.

 سیمین در ۲۸ تیرماه سال ۱۳۰۶ در تهران به دنیا آمد و در ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۳ در تهران از دنیا رفت. سیمین بهبهانی در طول زندگی اش بیش از ۶۰۰ غزل سرود که در ۲۰ کتاب منتشر شده اند. شعرهای سیمین بهبهانی موضوعاتی همچون عشق به وطن، زلزله، انقلاب، جنگ، فقر، آزادی بیان و حقوق برابر برای زنان را در بر می گیرند. او هم دوره بزرگان ادبیات معاصر ایران از جمله شاملو، فروغ، سهراب، اخوان و... بود و خودش تعریف کرده که یک بار پروین اعتصامی نیز به خاطر شعرش بر پیشانی او که کودک بوده بوسه زده است.

خودش می گوید: «من که ازدواج کردم بلافاصله بچه دار شدم. دو تا بچه پشت سر هم. طی ۵-۴ سالی که بچه ها کوچک بودند من به دانشکده های مختلف می رفتم، کنکور می دادم، قبول می شدم، ولی نمی توانستم بروم... شوهرم فرهنگی بود، با او به وزارت فرهنگ که همان وزارت آموزش و پرورش است، رفته بودیم. آنجا گفتند یک مدرسه دبیر شیمی ندارد. من هم در مدرسه شیمی خوانده بودم و خوب بلد بودم. من هم گفتم می توانم شیمی و فیزیک هشتم و نهم را درس بدهم. خانه ما خیابان گرگان بود و بچه ها کوچک بودند و مدرسه ما انتهای منیریه، راه آهن بود. مدیر مدرسه من را که دید گفت این خودش مثل شاگردهاست، ولی از روی ناچاری من را قبول کردند. به مدت یک سال آنجا تدریس کردم. خیلی سخت بود.»

امارات و اسرائیل سالهاست که روابط بسیار خوبی در پشت صحنه داشته اند و اعلام این موضوع تنها تصدیق این رابطه بود.

امارات و اسرائیل سالهاست که روابط بسیار خوبی در پشت صحنه داشته اند و اعلام این موضوع تنها تصدیق این رابطه بود.

البته نه تنها امارات متحده عربی بلکه سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز روابط اسراییل مختلفی با اسرائیل دارند.

در مورد امارات متحده عربی ، همیشه و هرگز ، به دنبال دستیابی به پیشرفت و آرزوی آینده ای است که تمام خواسته های مردم را برآورده کند ، این توافق نامه خود را با اسرائیل ارائه کرده است و کاملاً می داند که توافقنامه با اسرائیل منافع اقتصادی ، امنیتی و علمی بزرگی خواهد داشت.

به طور کلی ، این توافق نامه ای است که می تواند کم یا بیش از آنچه در ابتدا ظاهر می شود ارائه دهد.

‏برقراری روابط کامل دیپلماتیک و تبادل سفیران. عادی سازی روابط تجاری بین ‎إسرائیل و ‎امارات یک قدم مهم دیپلماتیک است ، اما ، به ناچار سؤالاتی را ایجاد می کند: آیا تحقق کامل تعهدات این توافق حاصل می شود؟ آیا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از همین مسیر پیروی می کنند؟

پرداخت حقوق معوق پرسنل شرکت هفت تپه با تلاش دستگاه قضا



پرداخت حقوق معوق پرسنل شرکت هفت تپه با تلاش دستگاه قضاجعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش گفت: با پیگیری دستگاه قضایی و از محل منابع توقیفی شرکت هفت‌تپه حقوق‌های معوقه ماه‌های اردیبهشت و خرداد پرسنل شرکت هفت تپه پرداخت شد.

این در حالی است که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا، سه‌شنبه هفته گذشته در جریان نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت پرونده هفت‌تپه، گفت: در این زمینه نکته اول تداوم فعالیت شرکت نیشکر هفت تپه است و معتقدیم که فعالیت شرکت تحت هیچ شرایطی نبایستی تعطیل شود. برای این موضوع هم پیگیری‌های جدی کرده‌ایم. موضوع دوم رسیدگی به اتهامات مدیران این شرکت است که قوه قضاییه با جدیت پرونده اتهامی این افراد را رسیدگی می‌کند و اخیرا هم به لحاظ تکمیل کار، بخشی از پرونده به کارشناس ارجاع شده و برابر ضوابط و مقررات قانونی به اتهامات متهمان این پرونده رسیدگی و حکم مقتضی را صادر می‌کنیم.

اسماعیلی در ادامه افزود: بخش دیگر این موضوع اعتراضات کارگران و بخش‌های دیگر به خصوصی شدن آنجاست و این موضوع هم در دولت در حال پیگیری است و ما تقاضا کرده ایم که سریع‌تر بررسی و نسبت به موضوع نحوه واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی تعیین تکلیف کنند.

وی یادآور شد: با دستور رییس قوه قضاییه بعد از آنکه حدودا دو هفته پیش جلسه‌ای با مقامات ذیربط از استان و تهران در محضر ریاست قوه قضاییه تشکیل شد، ریاست قوه قضاییه به دادستان کل کشور ماموریت ویژه دادند که موضوع مربوط به هفت تپه را به صورت تخصصی بررسی و تحقیق و پیگیری کنند. دراین دو هفته دادستان کل کشور جلسات متعددی برگزار کرده و اقدامات شایسته‌ای انجام شده است و هم در حوزه رسیدگی به پرونده با قضات و هم با مقامات استانی و دولت و بخش‌های اطلاعاتی و امنیتی به صورت استانی و ملی جلساتی برگزار کردند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این موضوع جزو دستورات همیشگی ماست؛ تا زمانی که وضعیت هفت تپه از این شرایط با حفظ فعالیت کارخانه و تداوم حیات این مجموعه و رسیدگی به پرونده اتهامی این متهمان، خارج شود