گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

یک استاد حقوق بشر دانشگاه به ۵ سال حبس محکوم شد

 یک استاد حقوق بشر دانشگاه به  ۵ سال حبس محکوم شد 

گزارش ها از محکومیت رضا اسلامی استاد حقوق بشر دانشگاه بهشتی به ۵ سال حبس حکایت دارد.

کوهپایه زاده،وکیل مدافع رضا اسلامی استاد دانشگاه بهشتی گفت: موکلم از سوی شعبه ۱۵  دادگاه انقلاب به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده بود.

پس از اعتراض و درخواست تجدیدنظر خواهی، پرونده جهت رسیدگی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و شعبه مذکور هم مجازات حبس ایشان را از ۷ سال به ۵ سال تقلیل داد.

آتش‌سوزی «گسترده» در یک شرکت بسته‌بندی چای در استان مرکزی

رسانه‌ها در ایران از وقوع یک آتش‌سوزی «گسترده» در شرکت تولید روغن و چای بسته‌بندی در شهرک صنعتی مامونیه شهرستان زرندیه در استان مرکزی خبر می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیر شهرک صنعتی مامونیه نوشت که این آتش‌سوزی ساعت سه بامداد روز چهارشنبه، ۲۸ مهر، بر اثر آن چه «حادثه داخلی» نام گرفته، به وقوع پیوسته است.

سیامک سلیمانی، فرماندار زرندیه هم گفته آتش‌سوزی این واحد تولیدی، حدود ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد گزارش شد و «دو مجروح» داشت.
رسانه‌ها از حضور گسترده نیروهای انتظامی و امدادی برای اطفا حریق خبر می‌دهند، اما آقای سلیمانی گفته که «آتش هنوز مهار نشده است.»

به گفته وی، یکی از مصدومان این آتش‌سوزی، فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه است که «برای مهار آتش‌سوزی وارد میدان» شده بود.

علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست، اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد «انبار و سالن بسته‌بندی واحد تولیدی از بین رفته و خسارت سنگینی برجای گذاشته است.»

شرکتی که آتش‌سوزی در آن به وقوع پیوسته، کارخانه بسته‌بندی چای است که از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است.

بازداشت سعید رضایی و احسان رضایی توسط نیروهای امنیتی رشت


به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ مامورین امنیتی سرکوبگر به منزل سعید و احسان رضایی در شهرستان رشت هجوم برده و آنها را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی برده‌اند.
بنابر اخبار رسیده، همزمان مامورین به منزل پدری سعید و احسان در شهرستان رودسر رفته و قصد بازداشت مرضیه دورود مادر سعید و احسان‌ را داشته‌اند که با مقاومت وی و همسرش روبرو شده و موفق به دستگیری او نشدند. مامورین امنیتی به مادر سعید و احسان اعلام کرده‌اند که در ساعات آینده با حکم قضایی مجدداً برای دستگیری او اقدام خواهند کرد.
سعید رضایی از فعالین کارگری است که پیشتر و در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس دستگیر شده بود.

طرح دولت ابراهیم رئیسی برای از بین بردن آثار باستانی پاسارگاد


طرح دولت ابراهیم رئیسی برای از بین بردن آثار باستانی پاسارگاد
طرح دولت ابراهیم رئیسی برای از بین بردن آثار باستانی پاسارگاد

چاه‌زدن در حریم پاسارگاد جزو مصوبات هیات دولت در سفر فارس است!

احسان رستمی‌پور، روزنامه‌نگار حوزه میراث‌ فرهنگی می نویسد: 

تاریخ شیراز به خطر افتاد، چاه‌زدن در حریم پاسارگاد که جزو مصوبات هیات دولت در سفر فارس آمده، این است که بنابر مصوبه هیات دولت ۲۰۰ خانه تاریخی در اطراف حرم شاهچراغ، در مرکز تهران، از فهرست میراث فرهنگی خارج میشوند تا «طرح توسعه حرم شاهچراغ» پیش برود.

این طرح توسعه حرم تا حالا بسیاری از خانه‌های تاریخی شهر شیراز را تخریب کرده و حالا نوبت به ۲۰۰ خانه دیگر رسیده است.

افشای جزئیات جدید درباره «آزار و شکنجه» پیام درفشان در بازداشتگاه سپاه

سعید دهقان، وکیل دادگستری، از انتقال موکلش پیام درفشان به یکی از خانه‌های امن سپاه و شرح جزئیات آزار و شکنجه جسمی او توسط ماموران امنیتی در دوران بازداشت، از جمله تزریق داروی نامعلوم، انتقال این وکیل زندانی به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد و آسیب جدی به مغز و اعصاب او خبر داده است.

این وکیل دادگستری گفته است که پس از تزریق آمپول نامعلوم به پیام درفشان توسط ماموران اطلاعات سپاه، او در خواب دچار رعشه می‌شود و بر اثر شدت گازگرفتگی دندان‌هایش نیمی از زبانش قطع می‌شود.

پیام درفشان روز ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ با یورش ۱۷مامور امنیتی به دفتر وکالت خود در تهران بازداشت شد. در جریان دستگیری این وکیل دادگستری، ماموران اطلاعات سپاه ضمن تجسس کامل دفتر، پرونده موکلین او را نیز ضبط کردند و با خود بردند.

آقای دهقان در رشته‌توییتی که روز یکشنبه ۲۵ مهر منتشر کرد، نوشت: «‌پیام درفشان فقط یک فعال حقوق بشر عادی نبود، او دبیر کمیسیون حمایت از وکلای کانون وکلا بود که وظیفه‌اش حمایت از وکلایی است که با مشکلات قضایی و امنیتی مواجه می‌شوند.»

پیام درفشان که در سال‌های اخیر وکالت شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی را بر عهده داشته است و به گفته آقای دهقان، ماموران در جریان بازجویی‌های طولانی پیام درفشان را به دلیل پذیرش وکالت کاووس سید امامی و نسرین ستوده مورد بازخواست و تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

این بازجویی‌ها در حالی صورت گرفته است که موضوع پرونده آقای درفشان را «نشر اکاذیب در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی درباره وضعیت نامناسب زندان زنان شهرری» عنوان کرده‌اند.

وکیل پیام درفشان پیشتر گفته بود موکلش به صورت غیابی توسط قاضی افشاری محاکمه و به دو سال و شش ماه حبس و دو سال محرومیت از وکالت محکوم‌ شدخ و این رای به تایید دادگاه تجدیدنظر نیز رسیده است.

در حکم صادره برای این وکیل، اتهام‌هایی چون «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «حمل افشانه و شوکر غیر مجاز» ذکر شده بود.

آقای درفشان پس از سپری شدن یک‌سوم مجازات حبس، هم‌اکنون با آزادی مشروط بیرون از زندان، مشغول تکمیل روند درمانی خود است.