گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

مزدوران علی خامنه ای، محمد نوریزاد را برای بازگشت به زندان احضار کردند

 مزدوران علی خامنه ای، محمد نوریزاد را برای بازگشت به زندان احضار کردند

محمد نوریزاد، مبارز نستوه که چندی پیش از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شده بود در صفحه اینستاگرام خود با انتشار پیامی تصویری از احضارش برای بازگشت به زندان خبر داد و نوشت:

فرمودند: برگرد زندان
امروز خبر دادند که من باید فردا (دوشنبه یکم شهریور هزار و چهارصد) به زندان بازگردم.

ای زندان، شکم تو کی پر می شود؟ ای زندانبانان، چشم حریص شما کی سیر می شود؟ اگر گمان برده اید که با زندانی کردن ما، به خواسته های خونین خویش دست می یابید، این ما!

فردا، فاصله چندانی با ما و شما ندارد. فردا را می بینم که از سوراخ‌ها بیرون کشیده می شوید و دست التماس به سوی مردم دراز می کنید.
وعده ی ما و شما: فردا. همین فردا

افزایش ۱۲.۵ درصدی مرگ‌های کرونایی در کشور / صعود بیماری در اغلب استان‌ها

در هفته ۷۸ اپیدمی کرونا در کشور، شاهد افزایش ۱۲.۵ درصدی مرگ‌های ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل بودیم. همچنین روند کووید تقریبا در تمام استان‌ها صعودی است و کرونای دلتا همچنان با قدرت می‌تازد...

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در دنیا ۲۱۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۵۳۷ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده که از این تعداد ۱۸۹ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۳۴ نفر بهبود یافته اند، اما متاسفانه چهار میلیون و ۴۲۷ هزار و ۷۶۷ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری در جهان جان باخته‌اند.

در ایران نیز طبق آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون مجموع بیماران کووید۱۹ به ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۹۰۲ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. با این حال کرونا جان ۱۰۱ هزار و ۳۵۴ نفر از هموطنان‌مان را گرفته است.

نقشه آتشین کرونا در کشور
در عین حال باید توجه کرد که در کشورمان پیک پنجم کووید ۱۹ با سویه دلتا همچنان می‌تازد و جان‌های بسیاری را از بین می برد. به طوری همچنان فوتی‌هایمان در مرز ۵۰۰ و ۶۰۰ نفر در روز نوسان دارد که نشان از فاجعه ای بزرگ در روند اپیدمی در کشور است و متاسفانه جان‌های زیادی را به کام مرگ می‌کشاند. در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

افزایش ۱۲.۵ درصدی مرگ‌های کرونایی در کشور در هفته اخیر
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در هفته ۷۸ اپیدمی در کشور، یعنی از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۰ است، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۲۳۳۵۳۲ مورد، تعداد موارد بستری جدید ۳۳۳۲۳ نفر و تعداد موارد فوتی جدید در کشور طی این مدت ۴۰۳۲ نفر بوده است. بر این اساس در هفته اخیر، نسبت به هفته ماقبل شاهد افزایش ۱.۲ درصدی در موارد سرپایی مثبت، افزایش ۵ درصدی در موارد بستری مثبت و افزایش ۱۲.۵ درصدی در تعداد فوت شدگان بیماری در کشور بوده ایم.


ستاد کرونای تهران: آمار مرگ‌ و میر در گروه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال دو برابر شده است

معاون ستاد کرونای تهران می‌گوید که آمار مرگ‌ و میر در گروه‌های سنی بالا کاهش،‌ اما در گروه‌های سنی پایین به دلیل تزریق نکردن واکسن، دو برابر افزایش داشته است.

نادر توکلی روز شنبه، ۳۰ مرداد، در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی با اشاره به این که پیش از این بیشترین آمار مرگ‌ و میر به افراد بالای ۶۰ سال تعلق داشت، گفت در حال حاضر به دلیل واکسیناسیون افراد مسن، این آمار در طیف‌های سنی بالاتر ۵۰ درصد کاهش یافته، اما مرگ‌‌ و میر در سنین بین ۳۰ تا ۵۰ سال به دو برابر رسیده است.

آقای توکلی همچنین گفت: «تهران هم‌چنان در نقطه اوج بیماری است و کماکان آمار روزانه بستری بیش از دو هزار و پذیرش بیماران سرپایی حدود ۲۰ هزار نفر در روز است.»

معاون ستاد کرونای تهران ضمن اشاره به مرگ ۱۳۰ نفر در روز جمعه، ۲۹ مرداد از بستری بیش از ۱۰ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.

بر اساس اظهارات این عضو ستاد کرونای پایتخت مبنی بر مداوای درصد زیادی از بیماران کرونایی در منزل، همچنین دقت ۶۰ درصدی تست پی‌سی‌آر در سویه دلتا می‌توان پیش‌بینی کرد که آمار واقعی مبتلایان بسیار بیش از آمارهای رسمی است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، چندی پیش در یک مصاحبه‌ تلویزیونی با اشاره به ثبت ۲۳۰ هزار تست مثبت کرونا در یک هفته و با در نظر گرفتن افرادی که تست نمی‌دهند، احتمال داده بود که روزانه تا ۲۲۰ هزار نفر از مردم در ایران به کووید ۱۹ مبتلا ‌شوند.

همزمان با کاهش نسبی آمار کرونا در یکی دو روز گذشته، برخی مسئولان درمانی از احتمال پشت سر گذاشتن «پیک پنجم» خبر می‌دهند، با این حال برخی دیگر می‌گویند که با توجه به برگزاری بدون محدودیت مراسم عاشورا و تاسوعا در نقاط مختلف کشور، پیامدهای این تجمعات در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل وضعیت حقوق بشر در ایران را رو به وخامت توصیف کرد


جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران در سازمان ملل، در تازه‌ترین گزارش خود وضعیت حقوق بشر در ایران را رو به وخامت دانسته است.

بخشی از این گزارش به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ایران احتصاص دارد که میزان مشارکت در آن ۴۸.۸ درصد عنوان شد و حدود ۱۳ درصد آرا نیز باطله بود.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت کشور جمهوری اسلامی، آرای باطله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پس از آرای ابراهیم رئیسی رتبه دوم داشته است.

با این حال، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ۷ تیرماه با اشاره به درصد بسیار بالای آرای باطله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در ایران این‌گونه اظهارنظر کرد که آرای باطله دلیل جدایی آن افراد از نظام نیست، بلکه عکس قضیه صادق است.
رهبر جمهوری اسلامی بعد از انتخابات گفت: «تلاش‌هایی انجام می‌گیرد، نامه می‌نویسند، در فضای مجازی حرف می‌زنند، که عظمت این انتخابات را انکار کنند اما فایده‌ای ندارد. این تلاش بیهوده است. تحلیل‌گرانی که چشمشان به این انتخابات بود، آنها می‌فهمند چه اتفاقی افتاد.»

گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران در سازمان ملل به تایید صلاحیت تنها ۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری و رد صلاحیت ۵۸۳ نفر اشاره کرده و گفته است در میان افراد تایید صلاحیت شده ابراهیم رئیسی، برنده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی قرار دارد که در زمان ریاست وی بر قوه قضائیه، موارد بسیاری از نقض حقوق بشر گزارش شده است، از جمله اعدام کودکان، شکنجه و اعترافات اجباری تا بازداشت خودسرانه فعالین مدنی.

این گزارش به ادامه عدم پایبندی جمهوری اسلامی به موازین حقوق بشری، بازداشتهای خودسرانه، سرکوب گسترده اعتراضات آبان ۹۸ و سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران اشاره کرده و گفته است خانواده قربانیان این حوادث مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

اآقای رحمان در گزارش خود همچنین علاوه بر بازداشت «خودسرانه» فعالین مدنی ایران، به بازداشت افراد دو تابعیتی و شهروندان خارجی در جمهوری اسلامی اشاره کرده و نسبت به شرایط احمدرضا جلالی، مسعود مصاحب، کامران قادری، انوشه آشوری، مراد طهباز، نازنین زاغری، جمشید شارمند و سیامک نمازی اظهار نگرانی کرده است.

جاوید رحمان از تاستان سه سال قبل توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران انتخاب شد. از آن زمان ماموریت آقای رحمان به‌طور سالانه در اججلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تمدید شده است.

کشف محموله سرم از یک منزل مسکونی در کرج


معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز از کشف ۱۶۸ هزار عدد انواع داروی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از یک واحد مسکونی در کرج خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد معظمی گودرزی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با انجام اقدامات اطلاعاتی از نگهداری مقدار قابل توجهی داروی قاچاق در یک واحد مسکونی در شهرک ابریشم ساوجبلاغ مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.
 وی افزود: ماموران پس از بررسی های میدانی و اطمینان از صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از واحد مسکونی مورد نظر ۱۶۸ هزار عدد انواع داروی قاچاق اعم از قرص، شربت، پماد و سرم کشف کردند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه کارشناسان ارزش داروهای مکشوفه را حدود ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، اظهار کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: در این برهه حساس که کشور نیاز مبرم به دارو و اقلام بهداشتی دارد، برخی افراد سودجو با دپو داروهای مورد نیاز بیماران سعی در عرضه آن ها در بازار سیاه دارند که ما به این افراد هشدار می دهیم پلیس فعالیت سوداگران بازار دارو را رصد کرده و به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد