گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

با تشدید اختلافات درون حکومت،هر روز زوایای بیشتری از تاریک خانه ترور نظام مشخص می شود

با تشدید اختلافات درون حکومت،هر  روز زوایای بیشتری از تاریک خانه ترور نظام مشخص می شود 
فائزه هاشمی: حسن لاهوتی و وحید لاهوتی، فرزند او را نظام به قتل رساند.

تاریخ جمهوری اسلامی، تاریخ جنایت‌های مافیایی در تاریک‌خانه‌های قدرت است. افشای گاه‌وبیگاه قتل‌های حکومتی نشان می‌دهد آنچه که ما تاکنون از جنایات جمهوری اسلامی می‌دانیم، به‌اندازه‌ی برف روی کوه یخ است و بخش عمده‌ی جنایات هنوز در زیر خروارها دروغ مخفی است.
در دوره‌های تشدید اختلافات درون حکومت، بخش‌هایی از این جنایات افشا می‌شوند. افشای قتل حسن لاهوتی در زندان هرچند موضوع جدیدی نیست، اما اذعان به آن از سوی یکی از منسوبان حکومت تازگی دارد. 

حسن لاهوتی، نخستین امام جمعه‌ی رشت و نماینده‌ی رشت در مجلس بود که مدتی هم ریاست سپاه و فرماندهی کمیته‌های انقلاب را بر عهده داشت.

پس از دستگیری وحید لاهوتی، پسر حسن لاهوتی با حکم  اسدالله لاجوردی (ماشین اعدام وقت) و به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین، حسن لاهوتی هم بازداشت شد. بعدها مقامات قضایی اعلام کردند که پدر در زندان سکته کرده و پسر هم با خودکشی به زندگی خود پایان داده است. اما همان زمان هم معلوم بود هر دو توسط عوامل حکومت به قتل رسیده‌اند.

به دلیل سوء استفاده برخی از مقامات شهرداری‌ها در ایران، اعتماد مردم به نظام توزیع و تزریق واکسن در روزهای اخیر خدشه دار شده است.

به دلیل سوء استفاده برخی از مقامات شهرداری‌ها در ایران، اعتماد مردم به نظام توزیع و تزریق واکسن در روزهای اخیر خدشه دار شده است.

 بررسی‌ها نشان می‌‌‎دهد که «ثبت اطلاعات تزریق واکسن به صورت آفلاین»،« احراز هویت افراد به صورت سنتی» و «فرآیند غیر سیستمی استحقاق سنجی» باعث ایجاد تخلف در فرآیند توزیع و تزریق واکسن کرونا شده است.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از سامانه‌های نظارتی برای توزیع واکسن، برخط بودن آن است، شواهد نشان می‌‎دهد که در مراکز بهداشتی فرآیند تزریق واکسن کرونا و ثبت اطلاعات واکسن و فرد دریافت کننده در سامانه به صورت جداگانه و با تأخیر قابل توجه انجام می‌شود.

ثبت آفلاین اطلاعات، ضریب خطا را در ثبت داده‌های مرتبط به نوع واکسن و مشخصات افراد دریافت کننده افزایش می‌دهد؛ همچنین، ممکن است در این فاصله داده‌های مرتبط به توزیع و تزریق واکسن گم شده و یا به صورت ناقص ثبت شود.

متأسفانه سامانه سیب وزارت بهداشت، فاقد هرگونه فرایند الکترونیک  جهت احراز هویت برخط افراد بوده و فرآیند شناسایی افراد کاملا به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود. بنابراین امکان وقوع تخلفاتی مانند اظهار کد‌ملی‌های نامعتبر و یا تزریق واکسن به افراد خارج از اولویت و سهیمه وجود دارد.

متأسفانه روند استحقاق سنجی در مراکز واکسیناسیون و معاونت بهداشت سیستمی نبوده و به همین دلیل ممکن است افراد غیر اولویت‌دار بدون هیچ نظارتی واکسن کرونا دریافت کنند.

به منظور رفع مشکلات فوق پیشنهاد می‌شود در گام نخست مراکز بهداشتی ملزم به استعلام کدهای اصالت واکسن قبل از تزریق به افراد شوند تا از این طریق امکان شناسایی واکسن‌های تقلبی قبل از تزریق فراهم شود. ثانیاً استحقاق‌سنجی بیماران خاص برای دریافت واکسن از طریق اطلاعات بیمه‌های درمانی انجام شود چراکه بیمه‌های درمانی اطلاعات دقیقی درباره بیماران خاص دارند و می‌توانند این اطلاعات را در اختیار سامانه سیب قرار دهند. ثالثاً هویت‌سنجی افراد از طریق استعلام برخط کد ملی از ثبت احوال توسط سامانه سیب انجام شود، علاوه بر این می‌توان با ارسال «کد تایید» به تلفن همراه افراد، نسبت به هویت‌سنجی آنان اقدام نمود.

نه به جمهورى اسلامى ، حسن روحانى گفت: ارتش باید میان ملت و حکومت یکی را انتخاب کند!

 یکی از کسانی که به خوبی می داند جمهوری اسلامی تا چه حد به سرنگونی و فروپاشی نزدیک است، حسن روحانی است، که امروز گفت: ارتش باید میان ملت و حکومت یکی را انتخاب کند!

حسن روحانی گفته: مأموریت ارتش ورود به رقابت سیاسی نیست. رئیس‌جمهوری اسلامی سپس با تاکید بر اینکه «ماموریت ارتش ورود به رقابت سیاسی نیست»، گفت که وقتی ملت از حکومت «ناراضی و رویگردان» شود، ارتش‌ باید در میان ملت‌ و حکومت‌ یکی را برگزیند و باید از دولتی حمایت کند که به ملتش خیانت نکرده باشد.

روحانی یکشنبه، ٢٩ فروردین‌ماه، گفت که ارتش‌ها «از لحاظ اداری جزئی از دولت‌ها و حکومت‌ها هستند و از این رو طبق قانون باید از حکومت‌ها اطاعت کنند.»

روحانی تاکید کرد: «اما این مسئله هم روشن است که ارتش‌ها باید از دولتی حمایت کنند که به ملتش خیانت نکرده است.»

طرح این موضوع از سوی روحانی درحالی است که فاصله‌ای کمتر از ١٠٠ روز به انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی مانده که گمانه زنی‌های زیادی در مورد عدم مشارکت مردم و افزایش تنش‌های سیاسی – اجتماعی و خواسته نظام از ارتش و نیروهای انتظامی برای سرکوب هر گونه حرکت اعتراضی مردم، مطرح است.

کیومرث حیدری، فرمانده خائن نیروی زمینی ارتش، در اسفندماه ٩٩ با اشاره به قیام آبان ٩٨، گفته بود که نیروی زمینی ارتش از فرصت پیش‌آمده استفاده کرد تا با سرکوب مردم معترض، ولایت‌مدار بودن خود را نشان بدهد. دروغی که نتوانست ریزشی های ارتش را به دایره حکومت بازگرداند.

تجمع دوباره بازنشستگان تأمین اجتماعی ،رژیم فاسد اصرار دارد که آنها را نادیده بگیرد و خواسته های آنها را برآورده نکند.

بازنشستگان تأمین اجتماعی روز یکشنبه، ۲۹ فروردین ماه در ادامه اعتراض‌های صنفی خود در مقابل دفاتر این سازمان در شهرهای مختلف تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند.

تاکنون گزارش‌هایی از برگزاری تجمعات در شهرهای تهران، اصفهان، کرمانشاه، دزفول، قزوین، شوش، بندرعباس و مشهد منتشر شده است.

بازنشستگان تأمین اجتماعی خواستار اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی دستمزدها بر روی فیش حقوق فروردین، افزایش سالیانه مستمری‌ها از فروردین امسال، پرداخت مزایای شغلی و برخورداری از درمان رایگان هستند.

پیشتر مجلس ایران مصوب کرده است که مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری و ۹۰ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری‌ها جهت رد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که مسئول پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان است، اختصاص یابد ولی معترضان می‌گویند اطمینانی برای محقق شدن این مصوبات و دریافت حقوق خود ندارند.

مرکز آمار ایران در آخرین گزارش خود سبد هزینه معیشت خانوار را ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام کرده بود، این درحالی است که حداقل حقوق بازنشستگان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بازنشستگان همچنین می‌گویند هزینه‌های سبد معیشت کارگران بر اساس محاسبات کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار به ۸ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان در سال جاری می‌رسد.

بر اساس فیلم‌های منتشرشده از این اعتراض‌ها در برخی شهرهای بازنشستگان معترض شعارهایی مبنی بر عدم شرکت در انتخابات سر داده‌اند.

اظهارات شهردار آبادان در خصوص تزریق بدون نوبت واکسن کرونا،

شهردار آبادان گفت: به علت ترس ، استرس و انصراف تعدادی از پاکبانان داوطلب دریافت واکسن کرونا، ناچار به تزریق تعدادی واکسن به مدیران مختلف شهرداری آبادان شدیم.

 محمود رضا شیرازی شهردار آبادان گفت: شهرداری آبادان مانند سایر شهرداری ‌های کشور سهمیه تزریق واکسن کرونا به پاکبان ها را دریافت کرد که متاسفانه این موضوع در روزهای اخیر با حواشی زیادی به همراه بود.

او ادامه داد: پاکبان ها مجموعه ای از ارکان اصلی هر شهرداری هستند و ۲۱۹ واکسن کرونا به شهرداری آبادان جهت تزریق به پاکبانان اختصاص یافت و تعداد پاکبانان شهرداری آبادان بیش از ۵۰۰ نفر است.

او افزود: ۱۴ تن از پاکبانانی که داوطلب دریافت واکسن سینوفارم بودند به جهت تردید و استرسی که آنها داشتند در مراسم تزریق واکسن حاضر نشدند و علت ترس آنان ناشناخته بودن این واکسن بود.

شیرازی بیان کرد: پاکبانان خواهان این بودند که بنده و امام جمعه شهرستان آبادان که در مراسم حاضر بودیم قبل از آنها این واکسن را دریافت کنیم تعدادی از آن‌ها انصراف دادند و هشت یا هفت نفر از این پاکبانان در  این مراسم  ،واکسن دریافت کردند.

شهردار آبادان تصریح کرد: بعد از چهار یا پنج روز بعد از مراسم به بنده اطلاع داده شد که داوطلبی از بین پاکبانان حاضر به تزریق واکسن نیست و بنده به واحدهای مختلف خدمات شهری دستور دادم که هر مسئولی در حوزه پاکبان ها با کارکنان خود صحبت کند و با آن ها به مرکز بهداشت جهت تزریق واکسن مراجعه کنند.

محمود رضا شیرازی عنوان کرد:۹ نفر از مسئولین از جمله بنده و ۸ نفر از کارشناسان مسئول ، یکی از معاونین خدمات شهری، مدیر سازمان پسماندو مشاور بهداشتی شهرداری آبادان بعد از ترغیب پاکبانان قبل از تزریق آنها این ۹ نفر مسئول واکسن‌ کرونا را دریافت کردند.