گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

رئیس شورای تامین دام ایران: ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز مازاد داریم ، آنها دروغهایی هستند که هر روز می گویند

 منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام ایران با اشاره به شرایط تولید، بازار و مصرف گوشت قرمز در سال ۹۹ اظهار کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم همراه با فراز و نشیب‌های زیادی برای بازار گوشت قرمز بود.

وی ادامه داد: تولید گوشت قرمز در سال ۹۹ رشد داشت، اما قیمت‌ها جهش چندباره را تجربه کرد.

به گفته پوریان انتظار می‌رود با افزایش تولید قیمت‌ها نیز کاهش یابد، اما اتفاقاتی که بیشتر ناشی از ضعف مدیریت بازار بود، موجب جهش‌های قیمتی گوشت قرمز شد.

وی افزود: از فروردین سال ۹۹ تا تیرماه، قیمت گوشت گوساله تحت تاثیر تورم افزایش یافت و به ۶۰ هزار تومان رسید.

پوریان ادامه داد: جهش دوم قیمت گوشت گوساله از تیرماه تا مهرماه در نتیجه افزایش قیمت نهاده‌های دامی اتفاق افتاد و قیمت گوشت گوساله از مرز ۷۲ هزار تومان گذشت.

وی جهش سوم قیمت گوشت گوساله را تحت تاثیر تصمیم وزرات صمت برای افزایش قیمت گوشت‌های واردتی دانست.

 پوریان با بیان اینکه در سال ۹۹، ۱۵ میلیون رأس فقط به جمعیت دام سبک افزوده شده است، اظهار کرد: جمعیت دام سبک کشور در سال ۹۸، ۵۵ میلیون راس بود که رشد ۱۵ میلیون راسی در سال ۹۹، به ۷۰ میلیون راس رسید. وی مرجع آمار مذکور را تعداد واکسیناسیون انجام شده توسط سازمان دامپزشکی اعلام کرد.

پوریان میزان تولید گوشت  گوسفندی  به صورت زنده در سال ۹۹ را ۴۵۰  هزار تن عنوان کرد که تنها ۳۵۰ هزار تن آن مصرف شده است .

وی گفت: همچنین میزان تولید  گوشت گوساله  به صورت زنده در سال ۹۹   ، ۵۰۰ هزار تن و میزان مصرف ۳۰۰ هزار تن بوده است.

رئیس شورای تامین دام ایران تصریح کرد: اگر وزن لاشه را در نظر بگیریم دستکم با مازاد ۵۰ هزار تن گوشت گوسفندی و۶۵ هزار تن گوشت گوساله وارد  سال ۱۴۰۰ می شویم.

پوریان مازاد تولیدی که بازار مصرف برای آن تعریف نشده است را تهدید جدی برای ادامه بقای تولید دانست.

محمود واعظى: هنوز هیچ مقام مسئولی در ایران واکسن کرونا نزده است

 

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری ایران، روز جمعه ادعا کرد که تاکنون «هیچ مسئولی» واکسن کرونا دریافت نکرده است.

بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده در ایران، کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و سالمندان ساکن آسایشگاه‌ها در رده‌ اول دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

در حالی که در میان مقامات حکومتی ایران فرد بالای ۶۵ سال بسیار است، آقای واعظی تاکید کرده است که «تاکنون عین همین دستورالعمل انجام شده و هیچ مسئولی واکسن نزده است و این را به صراحت می‌گویم برنامه به همان ترتیب پیشرفته است.»

اظهارات وی پس از آن مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر، تصاویری از رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی منتشر شده که نسبت به ماه‌های قبل، افراد همراه آنها، فاصله فیزیکی کمتری را نسبت به قبل رعایت می‌کردند.

به همین دلیل، گمانه‌هایی مبنی بر احتمال تزریق واکسن کرونا به آنها در فضای مجازی مطرح شده بود.

آقای واعظی روز جمعه در عین حال اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن روسی و ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی به ایران وارد شده است.

وی ادامه داد: «علاوه بر این صد هزار واکسن پاستور در اختیار ما است و تا صد هزار واکسن هندی هم وارد کردیم و ۳۰۰ هزار واکسن دیگر هم در اختیار ما قرار می‌گیرد.»

بر اساس برآوردهای اولیه برای واکسیناسیون عمومی در ایران نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن هست.

مقام‌های جمهوری اسلامی وعده شروع واکسیناسیون عمومی در خرداد سال آینده را در حالی مطرح می‌کنند که هنوز هیچ ‌یک از واکسن‌های داخلی به تائید قطعی نرسیده و هر روز ده‌ها نفر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند.

کرونا در ایران؛ فوت ۸۹ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین آمار و اطلاعات ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۵۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تصریح کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۸۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران، تاکنون ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۴۲۸ آزمایش تشخیص کرونا در این کشور انجام شده است

تشدید بازرسی های بهداشت محیطی تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰ ،جشن های نوروزی احتمال گسترش اپیدمی و تعداد زخمی ها را افزایش می دهد


تشدید بازرسی های بهداشت محیطی تا ۱۵ فرودین ۱۴۰۰

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از تشدید بازرسی های بهداشتی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

 حمید انصاری  افزود: تعداد ۲۵۰۰ تیم سیار و ۵۰۰ تیم ثابت با حضور بیش از ۶۵۰۰ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در این برنامه شرکت خواهند داشت.

وی گفت: تشدید بازرسی های بهداشتی از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا  ۱۵ فروردین سال آتی ادامه خواهد داشت.

انصاری اظهار کرد: تشدید بازرسی‌ های بهداشتی در قالب تیم های مشترک بازرسی به منظور کنترل و نظارت بهداشتی با اولویت نکات بهداشتی اعلام شده در راهنما های گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ (فاصله گذاری اجتماعی) و پیگیری موارد مربوط به مدیریت بیماری کرونا از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب (با توجه به موقعیت زمانی و مکانی تا ساعت ۲۴) در ساعات اداری، غیر اداری و روزهای تعطیل و همچنین آنکال در ستاد مراقبت های بهداشت و مراکز تابعه از پایان شیفت کشیک های سیار تا ۸ صبح در دستور کار بازرسان بهداشت محیط بوده و با بهره گیری از دفاتر خدمات سلامت و تقویت تیم نظارتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان افزود: هموطنان می توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

«نه به جمهوری اسلامی»؛ پاسخی به استمرارطلبی و امکان سوریه‌ای شدن ایران

بسیاری از شهروندان عکس‌ها و ویدیوهایی با مضمون «نه به جمهوری اسلامی» منتشر کرده‌اند

کارزار «نه به جمهوری اسلامی» به صورت گسترده‌ای با استقبال گروه‌های مختلف اجتماعی از ایرانیان همراه شده است؛ کارزاری که از مرزها، نسل‌ها و اقوام گذشت و به سرعت آنچنان فراگیر شد که کمتر کسی چنین گمان می‌کرد. این استقبال با توجه به انواع محدودیت‌ها و تهدیدهای امنیتی در ایران، معنایی صدچندان بیشتر پیدا می‌کند؛ اما دلیل اهمیت و موفقیت این کارزار به خصوص در این موقعیت زمانی چیست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از کارزار «نه به جمهوری اسلامی» سادگی آن است؛ کارزاری که در عین سادگی هرچه تمام‌تر، عبارتی شفاف، گویا و خودبسنده برای تمام افرادی است که به آن پیوسته‌اند؛ عبارتی که برای درک معنا و مفهوم آن الزاما نیازی به تخصص و دانش ویژه‌ای نیست و جامعه هدف آن تنها به جمعی از نخبگان با مطالباتی آوانگارد محدود نمی‌شود.

۱۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان، کارگرانی از اهواز تا اراک که ماه‌هاست حقوقی دریافت نکرده‌اند، فرزندان و خانواده‌های زندانیان سیاسی-عقیدتی و اعدام‌شدگان، خانواده‌های پرواز ۷۵۲ اوکراین، بهاییان، دراویش، کودک -همسران، بازنشستگان، مال‌باختگان مؤسسات مالی-اعتباری و حتی جوانان دهه هفتاد و هشتادی همان اندازه با این کارزار همدل شده‌اند که اپوزیسیون خارج از کشور و سیاسیونی که ناچار وطن را ترک کرده‌اند.

به بیانی واضح‌تر، کارزار «نه به جمهوری اسلامی» میزبان میلیون‌ها ایرانی از نسل‌های مختلف شده که طی این سال‌ها زخمی از جمهوری اسلامی بر دل و روح و روان آنها نشسته است و رنج و مصائب زندگی در حکومت برآمده از انقلاب ۱۳۵۷ را به صورت بلاواسطه‌ای لمس کرده‌اند. جامعه هدف این کارزار، همه ایرانیان است؛ همه ایرانیانی که تورم ۵۰ درصدی، تحریم‌های فلج‌کننده جهانی، یکی از بی‌ارزش‌ترین پاسپورت‌ها و پول‌های جهانی، اینهمه سرکوب و فیلترینگ و شاید مهمتر از همه حکومتی ناکارآمد غرق در فساد و دروغ سیستماتیک را شایسته خود نمی‌دانند؛ «نه به جمهوری اسلامی»، در حقیقت، نه به همه اینها است.

بسیاری از شهروندان عکس‌ها و ویدیوهایی با مضمون «نه به جمهوری اسلامی» منتشر کرده‌اند

نکته قابل اعتنایی که در همان نگاه اول به اسامی امضاکنندگان در بیانیه حمایتی از این کارزار به چشم می‌خورد، تنوع فراوان گروه‌ها، نخبگان و چهره‌هایی است که زیر یک چتر گرد هم آمده‌اند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و طرفداران استمرار حیات جمهوری اسلامی در ادبیاتی مشترک چنین تحلیل می‌کنند که به دلیل فقدان همگرایی بین گروه‌های سیاسی مختلف ایرانی، فروپاشی جمهوری اسلامی به چیزی جز هرج و مرج و بی‌ثباتی سیاسی نمی‌انجامد و از خاکستر جمهوری اسلامی، ساختاری دموکراتیک و کارآمد برنخواهد خاست.

از سوی دیگر، از مهرماه گذشته و بعد از اعلام «پیمان نوین» توسط شاهزاده رضا پهلوی، همین گروه‌ها حتی بیشتر از قبل با ادبیاتی تمسخرآمیز بر این شیپور دمیدند که نه تنها «پیمان نوین» بلکه همگرایی حداقلی نیز بین طیف‌های مختلف سیاسی مخالف جمهوری اسلامی امکانپذیر نیست و از این‌رو، استمرار حکومت جمهوری اسلامی، بهتر از بی‌ثباتی و ناامنی بعد از فروپاشی احتمالی آن است.

کارزار «نه به جمهوری اسلامی» بویژه قرار گرفتن امضای شاهزاده رضا پهلوی در بین حامیان این کارزار، پاسخی روشن به چنین استدلال‌هایی است؛ جوابی که گویای درک صحیح ایرانیان از اضطرار برای جمع شدن زیر یک پیمان حداقلی – با هر اسم و عنوانی که برای آن در نظر گرفته شود- است؛ کارزاری که به مثابه نخستین گام، هدف آن نه «کمرنگ کردن» تفاوت دیدگاه‌های سیاسی و فکری بلکه «پررنگ کردن» خطری است که «ایران» را در صورت استمرار بقای جمهوری اسلامی تهدید می‌کند.

تنوع و گوناگونی حامیان این کارزار، خود نشان می‌دهد که ایرانیان رنج‌دیده از جمهوری اسلامی «می‌توانند» از ابتلا به بلای «سوریه‌ای شدن» پرهیز کنند بویژه که در آن زمان، ایران -بر خلاف سوریه کنونی- همسایه‌ای چون «جمهوری اسلامی» نخواهد داشت که با ترویج تروریسم و حمایت از شبه‌نظامیان وابسته به خود، بر آتش جنگ داخلی بیافزاید و گره سیاسی را کورتر کند.

حالا اما در فاصله چندماه به «انتخابات» ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی، به راه افتادن کارزار «نه به جمهوری اسلامی» در حقیقت پیش‌دستی ایرانیان مشخصا به رهبر جمهوری اسلامی است که احتمالاً همچون سابق بار دیگر طی یک سخنرانی با گفتاری متفاوت از رویه معمول، از ایرانیان دعوت خواهد کرد تا «حتی اگر اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارند» در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

«نه به جمهوری اسلامی» در کوتاه مدت، «نه» به انتخاباتی است که مدت‌هاست برای مردم ایران رنگ باخته است؛ نه به همه مکانیسم آن از شورای نگهبان و نظارت استصوابی تا کاندیداهای به‌ظاهر متفاوتی است که بعد از رقابتی به ظاهراً تنگاتنگ، چندی بعد اما فارغ از نتایج انتخابات بر اصلی‌ترین منصب‌‌های حکومتی تکیه می‌زنند؛ آنچنانکه امروز محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی، دو بازنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، به ترتیب رؤسای دو قوه مقننه و قضاییه هستند.

در تحلیل نهایی، کارزار «نه به جمهوری اسلامی» علاوه بر مفهوم ظاهری آن که نفی ساختار سیاسی حاکم بر ایران است، اتفاقاً «آری» به امکان همگرایی ایرانیان با دیدگاه‌های سیاسی- عقیدتی متفاوت به قصد شکل‌گیری حکومتی دموکراتیک و کارآمد است؛ تأییدی است بر اینکه ایران، سوریه نخواهد شد همانگونه که برخلاف آنچه در دستگاه پروپاگاندای جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، اینهمه ایرانی از جمهوری‌خواه و پادشاهی‌خواه تا چپ و لیبرال، بر سر پیمانی فراگیر و نوین به اجماع رسیده‌اند: «نه به جمهوری اسلامی».