گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

هشدار روحانی در مورد شیوع «ویروسی خطرناک‌تر از کرونا در همسایگی» ایران

هشدار روحانی در مورد شیوع «ویروسی خطرناک‌تر از کرونا در همسایگی» ایران

به نظر می‌رسد منظور روحانی ویروسی است که چین ادعا می‌کند در قزاقستان شایع شده ‌است

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، با اشاره به این‌که یک نوع بیماری در همسایگی ایران شایع شده که به ذات‌الریه شباهت دارد و از کرونا خطرناک‌تر است، از مردم خواست که مراقبت بهداشتی را در فصل پاییز افزایش دهند.

به نظر می‌رسد که منظور روحانی، ویروسی است که گفته می‌شود در کشور قزاقستان شایع شده ‌است. مقام‌های چین حدود یک ماه پیش ادعا کردند که در کشور همسایه آن‌ها، قزاقستان، ویروسی شایع شده که از کرونا هم کشنده‌تر است.

اما مقامات قزاقستان این اظهارات را کرده و وجود چنین ویروس جدیدی را از اساس تکذیب کرده‌اند.

روحانی امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا سعی کرد مردم را به رعایت بهداشت تشویق کند.

او تاکید کرد: «همزمان بیماری‌های دیگری مثل آنفلوآنزا، سرماخوردگی یا بیماری‌های دیگری در کشور شروع می‌شود. باید مراقبت بهداشتی را در فصل پاییز بیشتر کنیم.»

او با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم در دوران کرونا گفت: «بی‌حوصلگی را باید کنار بگذاریم، این سبک زندگی در میان‌مدت و بلندمدت و یا باید تمام امسال و حتی ممکن است سال آینده نیاز باشد همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم.»

رئیس جمهور ایران ادامه داد: «همچنان باید اصول بهداشتی استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری و شستن دست‌ها، ضدعفونی‌کردن‌ها و ... را ادامه بدهیم و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنیم. حتی در شرایطی که واکسن در اختیار ما قرار بگیرد، ما نمی‌توانیم شرایط را عادی در نظر بگیریم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد