گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

بورس باز است، بازار طلا پانزده روز تعطیل می‌شود؛

بورس باز است، بازار طلا پانزده روز تعطیل می‌شود؛ با درخواست بانک‌ها برای تعطیلی دو هفته‌ای موافقت نشد

درحالی که رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تعطیلی پانزده روز کلیه واحدهای صنفی اتحادیه طلا و جواهر و سکه خبر داد، مدیران بورس از ادامه فعالیت آن خبر دادند و بانک‌ها نیز با وجود درخواست مدیران عامل برای تعطیلی دو هفته‌های با تصویب شورای پول و اعتبار ملزم به ادامه فعالیت شدند.

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: «در پی گسترش شیوع کرونا و رشد مبتلایان و تلفات این بیماری ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بر تعطیلی دو هفته‌ای اصناف غیر ضروری را تصویب کرد و طبق ابلاغ فرمانداری و اتاق اصناف همه واحدهای صنفی این اتحادیه اعم از واحدهای فروشنده طلا، جواهر، نقره و سکه که در خیابان و یا مجتمع‌های تجاری و حتی بازار تهران فعالیت دارند، از روز شنبه اول آذرماه ماه به مدت ۱۵ روز ملزم به تعطیلی هستند.»

آمار مبتلایان و بیماران به کرونا در حال افزایش است، باید مردم و اصناف همکاری لازم را برای کاهش تلفات و ریشه‌کن شدن این ویروس به کار بندند و من از همه اصناف به ویژه همکاران خودم می‌خواهم با شکیبایی، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کنند.


همزمان سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت که تاکنون هیچ‌گونه اطلاعی در رابطه با تعطیلی بورس به ماه اعلام نشده و به همین دلیل کماکان بورس فعال و برقرار است.


پیشتر حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، نیز روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه درباره طرح تعطیلی دو هفته‌ای تهران به دلیل شیوع کرونا، گفت که در صورت اجرای تعطیلی دو هفته‌ای بازار سرمایه تعطیل نمی‌شود.


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه فعلا حرفی از تعطیلی بانک‌ها مطرح نشده است، افزود که قرار است بانک‌ها با حداقل نیرو کار خود را ادامه دهند و بازار سرمایه نیز تعطیل نمی‌شود. او تاکید کرد که فقط در صورتی که تعطیلی بانک‌ها از سوی هیات دولت به‌طور رسمی اعلام شود، بورس هم تعطیل خواهد شد.


از سوی دیگر روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه «کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی» و «شورای هماهنگی بانک‌ها»  در دو نامه جداگانه خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا و علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار تعطیلی دوهفته‌ای بانک‌ها شدند.


در بخشی از این دو نامه خطاب به رحمانی فضلی و علیرضا رییسی آمده است که «از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون حدود ۲۰ هزار نفر از همکاران حین انجام وظیفه به ویروس کرونا مبتلا و بیش از ۱۵۰ نفر» از کارکنان بانک‌ها جان‌باخته‌اند و در حال حاضر نیز «تعداد کثیری از پرسنل بانک‌ها یا در بیمارستان بستری شده‌اند یا در قرنطینه هستند».


این دو تشکل بانکی که اعضای آن مدیران همه بانک‌ها و موسسات اعتباری ایران هستند، تاکید کردند که در حال حاضر اکثر خدمات بانکی به صورت غیرحضوری  و به صورت اینترنتی و آنلاین ارائه می‌شود و تعطیلی بانک‌ها وقفه‌ای در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.


آنها در این نامه‌‎ها خطاب به ستاد ملی مقابله با کرونا نوشتند که اگر این ستاد اجازه تعطیلی کل شبکه بانکی را نمی‌دهد، دست‌کم پیشنهاد دورکاری کارکنان با حضور یک‌سوم پرسنل را بررسی و با آن موافقت کند.


روابط عمومی بانک مرکزی اما روز چهارشنبه اعلام کرد که شورای پول و اعتبار در جلسه خود با تاکید بر لزوم ادامه فعالیت بانک‌ها، تصویب کرده است که حتی شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری در مناطق قرمز نیز باید با یک دوم نیروی انسانی شاغل در آن شعب به فعالیت خود ادامه دهند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد