گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم
گلستان

گلستان

من مترجم کار می کنم

محمود واعظى: هنوز هیچ مقام مسئولی در ایران واکسن کرونا نزده است

 

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌ جمهوری ایران، روز جمعه ادعا کرد که تاکنون «هیچ مسئولی» واکسن کرونا دریافت نکرده است.

بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده در ایران، کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و سالمندان ساکن آسایشگاه‌ها در رده‌ اول دریافت واکسن کرونا قرار دارند.

در حالی که در میان مقامات حکومتی ایران فرد بالای ۶۵ سال بسیار است، آقای واعظی تاکید کرده است که «تاکنون عین همین دستورالعمل انجام شده و هیچ مسئولی واکسن نزده است و این را به صراحت می‌گویم برنامه به همان ترتیب پیشرفته است.»

اظهارات وی پس از آن مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر، تصاویری از رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی منتشر شده که نسبت به ماه‌های قبل، افراد همراه آنها، فاصله فیزیکی کمتری را نسبت به قبل رعایت می‌کردند.

به همین دلیل، گمانه‌هایی مبنی بر احتمال تزریق واکسن کرونا به آنها در فضای مجازی مطرح شده بود.

آقای واعظی روز جمعه در عین حال اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن روسی و ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی به ایران وارد شده است.

وی ادامه داد: «علاوه بر این صد هزار واکسن پاستور در اختیار ما است و تا صد هزار واکسن هندی هم وارد کردیم و ۳۰۰ هزار واکسن دیگر هم در اختیار ما قرار می‌گیرد.»

بر اساس برآوردهای اولیه برای واکسیناسیون عمومی در ایران نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن هست.

مقام‌های جمهوری اسلامی وعده شروع واکسیناسیون عمومی در خرداد سال آینده را در حالی مطرح می‌کنند که هنوز هیچ ‌یک از واکسن‌های داخلی به تائید قطعی نرسیده و هر روز ده‌ها نفر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد